Volání na linku 155
Volání na linku 155 je nedílnou součástí poskytnutí první pomoci, tudíž povinností, která vyplívá každému občanu ČR ze zákona. Stejně tak kvalitní odebrání tísňové výzvy, je nesmírně důležité k minimalizaci možných důsledků, které by mohly vyplynout ze stavu postiženého, pokud by došlo k nesprávnému rozhodnutí operátora zdravotnického operačního střediska na základě mylných nebo minimálních informací, které od volajícího získá. Pokud si nejste jisti, jak, a co všechno sdělit operátorovi, nech se vést a odpovídej na otázky operátora a nevnášej do hovoru "zbytečné" věty a poznámky. Operátor je zdravotník, který se ti rozhodně snaží pomoci, je k tomu vycvičen a přesně ví, co chce, a co potřebuje vědět. Proto nikdy nezavěšuj jako první a vyčkej, až tě k tomu operátor vyzve.
ODKUD VOLÁTE - MĚSTO, ADRESA, ČÍSLO DOMU, PATRO
PROČ VOLÁTE - CO SE DĚJE, PŘÍZNAKY, AKTUÁLNÍ STAV
JAK DLOUHO POTÍŽE TRVAJÍ, LÉČÍTE SE S NĚČÍM
KOLIK JE VÁM LET, STALO SE TO POPRVÉ, OPAKOVANĚ
VAŠE JMÉNO, PŘÍPADNĚ VOLAJÍCÍHO, ZVONEK
ČEKEJTE NA SANITKU, VRTULNÍK, PŘÍSTUP DO DOMU
SPECIFIKA DN, LVS - POČASÍ, DRÁTY, MÍSTO
LVS - STÁT U POSTIŽENÉHO A MÁVAT NA VRTULNÍK